Totaal aantal pageviews

zondag 29 mei 2016

** I believe I can fly **

Hallo allemaal !


Onder het motto "laten we zoveel mogelijk uit de laatste 2 weken halen" vertrokken we op vrijdagochtend om 6.30 met de shuttlebus naar Mission Beach. Na (per ongeluk) op de verkeerde bus gestapt te zijn en vele hotels gepasseerd te zijn voor andere pick ups verlieten we rond 7u eindelijk Cairns. Enkele uurtjes later kwamen we aan in Mission Beach, waar de vele palmbomen, een stralend blauwe hemel en een gloedhete zon ons verwelkomde. Na enkele instructies werden we een voor een gewogen en in verschillende groepen ingedeeld. Het was een perfecte dag om te skydiven vertelden ze ons. Er waren dan ook maar liefst 72 mensen die besloten de sprong te wagen, wat gelijk staat aan 8 vliegtuigen vol doodnerveuze maar enthousiaste mensen.

Wij waren gelukkig als volgende groep aan de beurt. Nadat we de groep voor ons hadden zien landen op het strand werd ik alsmaar zenuwachtiger. Wie haalt het nu in zijn hoofd om vanop  4.3 km hoogte uit een vliegtuig te springen? Dat is 4 keer van bij ons thuis tot aan het station... CRAZY! Maar oke, let's do this! Na kennis gemaakt te hebben met mijn begeleidster Isabel en enkele keren de verschillende posities en signalen geoefend te hebben, vertrokken we met de bus naar het vliegtuig. Isabel filmde nog snel enkele beelden en daarna namen we plaats in het vliegtuig. Er waren 2 banken in het vliegtuig, waar we allemaal achterstevoren (dus niet in vliegrichting) gingen zitten. Het enige waar ik op dat moment aan kon denken was "De Marie Louise gaat op en neer", omdat we in dezelfde positie zaten :D. Achteruit opstijgen was op zich ook al een ervaring op zich, maar al snel ging ieders belangstelling naar het prachtige landschap dat zich onder ons vormde. Even later vlogen we over de kustlijn en zagen we vele kleine eilandjes. Ook de Great Barrier Reef was zichtbaar onder ons en in tussentijd bleven we maar stijgen. De deur, die eigenlijk gewoon een rolluik was, stond bijna gedurende de hele vlucht open. Ik was toch wel blij dat ik niet aan de deuropening zat! Na een tijdje vliegen kregen we nog enkele instructies: bij het eerste licht dat aanging moesten we de brillen opzetten, daarna naar de deuropening schuiven en op de rand (met benen buiten) gaan zitten en bij het laatste licht naar beneden springen. Zelfs nu ik dit allemaal aan het typen ben kan ik niet geloven dat ik dit gedurfd heb. Ik heb op die moment gewoon mijn gedachten uitgeschakeld, verstand op nul en gewoon gedacht: ENJOY! 


Ready. Set. GO ! 

Excited

Een voor een zag je ze zo naar onder springen...

niet denken, gewoon DOEN!

















Enkele woorden die de vrije val beschrijven: 

droge mond - enorme druk -  prachtig uitzicht - enorme snelheid - eindeloos






Het openspringen van de parachute was een geruststelling, omdat ik er nu vrij zeker van was dat we niet te pletter zouden storten. Even later kreeg ik weer wat speeksel in mijn mond en mocht ik ook mijn bril afzetten. Het uitzicht was prachtig!!! Ik verschoot wel even toen ik van Isabel de parachute mocht besturen en we op die manier in het rond konden vliegen. Al veel te snel kwamen we bij de fase van het landen. Ik moest eerst mijn knieën omhoog trekken en daarna mijn benen omhoog steken. Ik had verwacht dat ik op niet op mijn benen zou kunnen staan en compleet aan het trillen zou zijn, maar dat gebeurde eigenlijk niet. Het enige wat ik op die moment wou doen was in de lucht springen van blijdschap en schreeuwen " I DID IT " !


Dat was het weer voor deze week.. Vandaag over exact 2 weken stap ik het vliegtuig op naar België. Ik hoop dat ik de zon kan meebrengen, want ik betrap er mezelf vaak op dat ik het 'koud' heb (en het dan toch nog 26°C is)... Maar dat zijn zorgen voor later! Nu nog 2 weken met volle teugen genieten!

Heel veel liefs en nu ècht tot snel


Jellemieke


Ps. Voor de geïnteresseerden, via deze link kunnen jullie mijn skydive video bekijken. De eerste 38 seconden is een reclamefilmpje, maar daarna zullen jullie mij vast en zeker herkennen! Veel kijkplezier !





Geen opmerkingen:

Een reactie posten